Vill flytta!!

Guuud vad jag vill flytta. Till typ stockholm eller någonting, jag behöver förnya mig. Inte bo på samma ställe hela livet, jag har insett att min familj aldrig kommer flytta och speciellt inte till sthlm så då får jag väl flytta själv då. Guud så mycket mognare jag skulle bli av att flytta, att bo själv.

Jag behöver komma ut i världen, lära mig leva på egen hand. Och jag som inte ens kan laga mat.
Fast jag tror att när man flyttar hemifrån och inser att man måste laga mat annars dör man, då hittar man nog på någonting att laga och sen får det bli som det blir. Man lär sig. Jag kan iallafall steka köttbullar och koka makaroner. WIHO!

Jag tror att det riktiga livet börjar när man flyttar hemifrån, när man vågar förnya sig. När man börjar leva på egen hand, när man går och handlar mat själv.
Man måste inte alltid göra allt med bästa kompisen eller med mamma.
Det är bra att kunna göra saker själv, att våga gå på stan själv är en bra början. Att våga fika själv, även om det kanske känns lite mobbat.

Jag kan erkänna att jag känner mig väldigt obekväm om jag går på stan alldeles själv. Men jag tror att det är lättare att hitta kläder som man själv vill ha då. Annars är det så lätt att kompisen säger att den är snygg och då håller man med, även om man inte alltid tycker så.

Fast ändå skulle det kännas otroligt konstig att flytta. Jag har bott på samma ställe i hela mitt liv, så ni förstår nog att jag verkligen behöver flytta. Jag vill inte vara en typisk "svensson" som bor på samma ställe hela livet.
Nej,  när jag gått ut gymnasiet flyttar jag. Bort ifrån den här hålan.

Jag måste ändå säga att jag skulle sakna Gävle, det är liksom här jag har växt upp, här jag har gått i skolan, det är här jag har mina vänner. Men jag har även vänner i stockholm så det skulle nog gå bra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0